Allahumma 'anta-ssalam wa minka-ssalam Tabarakta Rabana Ya Dhal Jalalil Wal-'ikram, Rabbana Taqabbal Minna Innaka 'Anta-ssami^ul ^alim, Wa Tub ^Alayna innaka'Antat-Tawaubur-Rahim, Rabana 'Atina fid-Dunya Hassanah, wa fil-'Akhirati Hasanah, wa Qina ^Adhaban-Nar, Rabana Hab lana min 'azwajina wa dhuriyatina qurrata A^yunin waj^alna lilmuttaqina Imama, Wa subhana rabika Rabul-^izzati ^amma yasifoon, wa salamun ^alalmursaleen, wal-Hamdulillahi Rabil-^alameen.
Allahumma inni 'abduka, ibnu 'abdika, ibnu amatika, naasiyati biyadika, maadhin fiyya hukmuka, 'adhlun fiyya qadha'uka asaluka bi kulli ismin huwa laka, sammaita bihi nafsaka, aw an-zaltahu fi kitabika, aw'allamtahu ahadan min khalqika, awista'tharta bihi fi 'ilmil-ghaibi 'indaka, an taj'alal-Qur' ana Rabbi'a qalbi, wa nura sadri, wa jalaa'a huzni, wa dhahaba

Monday, February 22, 2010

Jangan jadi mangsa penculik




var ultimaFecha = '22 Februari 2010';
r



SEREMBAN 21 Feb. - Akibat kecewa cintanya ditolak, seorang lelaki yang bekerja sebagai pembantu pejabat sanggup membelasah kerani wanita di tempat kerjanya selain melarikan mangsa selama 11 jam dari rumah sewanya di Paroi Jaya, di sini baru-baru ini.
Klik Tajuk utk Baca Lagi........

Kejadian yang berlaku pada 16 Februari lalu itu mengakibatkan mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Nor, 21, lebam di bahagian muka dan kepala selain terpaksa menerima rawatan di hospital.
Mangsa mendakwa, dia turut mengalami trauma selepas kejadian itu apabila dibelasah tanpa henti oleh lelaki itu, sepanjang dibawa menaiki kereta dari rumah sewanya ke kampung pembantu pejabat berkenaan di Tampin.
Nor yang bekerja sebagai kerani di sebuah agensi kerajaan di sini menceritakan pengalaman ngeri itu ketika datang ke pejabat Utusan Malaysia, di sini hari ini.
Menurutnya, insiden tersebut bermula apabila lelaki itu yang berusia 27 tahun datang ke rumah sewanya di Paroi Jaya kira-kira pukul 11.30 malam pada 16 Februari lalu menaiki sebuah kereta Proton Wira.
"Saya keluar untuk berjumpa dengannya yang ketika itu berdiri di luar pintu pagar. Tiba-tiba, dia terus menumbuk muka saya sehingga menyebabkan saya terjatuh.
"Selepas itu, saya cuba bangun dan sambil menangis bertanyakan kenapa dia memukul saya," katanya.
Menurut Nor, lelaki itu terus memarahinya kerana mendakwa dia telah menolak cinta lelaki itu sambil terus menumbuk mukanya beberapa kali lagi.
Dia berkata, dalam keadaan muka berlumuran darah, lelaki itu kemudian menarik dan menolaknya masuk ke dalam kereta sebelum dipaksa duduk di tempat letak kaki sebelah pemandu.
"Lelaki itu terus memecut keretanya ke lokasi yang saya tidak ketahui dan terus memarahi saya kerana menolak cintanya.
"Sambil menangis, saya merayu supaya dilepaskan tetapi tanpa sebarang belas kasihan lelaki itu terus menumbuk kepala saya bertubi-tubi sehingga tangan kanannya patah," ujarnya.
Kerana panik melihat mangsa yang semakin tidak bermaya, suspek kemudian membawa mangsa ke rumah keluarganya di Tampin kira-kira 80 kilometer dari sini.
Tambah Nor, apabila sampai ke rumah keluarga lelaki itu, suspek mengugut supaya dia memberitahu ibunya bahawa kecederaan yang dialami itu akibat kemalangan motosikal.
"Lelaki itu kemudian meminta saya masuk ke dalam sebuah bilik dan menyuruh saya berehat sementara dia tidur di ruang tamu.
"Pada pagi keesokan, ketika lelaki itu pergi ke hospital untuk merawat tangannya yang patah, saya terus melarikan diri dari rumah berkenaan," ujarnya.
Menurutnya, dia terpaksa bersembunyi di sebalik tembok yang terletak kira-kira satu kilometer dari rumah itu sebelum menghubungi rakannya untuk meminta bantuan.
"Kira-kira sejam kemudian, rakan saya datang menyelamatkan saya dan terus ke balai polis untuk membuat laporan," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin yang mengesahkan kejadian itu memberitahu bahawa suspek sudah ditahan kelmarin.
Menurutnya, kes tersebut kini disiasat mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan kerana menculik.
-------------------------------------
Sebelum kes Nurin Jazlin pun sudah terdapat banyak kes rogol yang melibatkan kanak-kanak dan remaja. Selepas Nurin Jazlin terdapat lagi beberapa kes rogol dan liwat yang dilaporkan.
Terbaru ialah seorang kanak-kanak berumur lima tahun telah dirogol oleh seorang warga Bangladesh. Lelaki warga asing ini duduk menyewa bilik di rumah keluarga mangsa di Pangsapuri Intan Baiduri, Seksyen 15, Petaling Jaya.
Kanak-kanak tersebut dipercayai telah dirogol 3 kali sejak bulan Oktober semasa keluarganya tiada di rumah. Lelaki berkenaan telah melarikan diri sehelai sepinggang dan sedang dicari polis selepas menyedari seorang tukang sapu ternampak perbuatannya.
Jadi wahai pembaca yang terutama golongan wanita muda atau pelajar-pelajar IPTA yang penulis tahu banyak membaca blog ini. Ambil perhatian kali ini yang mana melibatkan nyawa anda.
Setiap pembaca harus mengambil 5 minit untuk membaca ini. Mungkin ini akan menyelamatkan nyawa anda atau nyawa orang yang anda kasehi. Kebanyakan kes culik selalunya berlaku di waktu siang hari, mengingatkan diri agar apakah tindakan yang harus dilakukan dalam situasi kecemasan itu.
Untuk anda pembaca, dan bagi anda untuk berkongsi dengan isterimu, anak-anak anda, setiap orang yang anda tahu. Selepas membaca ini. Ingat ambil 9 langkah tindakan ini, kepada yang anda pedulikan. Tidak ada salahnya untuk berhati-hati di dunia ini yang semakin gila dan banyak jenayah dimana sahaja kita tinggal.
9 LANGKAH YANG ANDA MESTI INGAT 1. Tip daripada Tae Kwon Do.
Siku adalah bahagian paling kuat dalam tubuh anda. Jika anda cukup dekat untuk menggunakannya, lakukan! Siku bahagian perut atau muka penculik.
2. Jika perompak meminta dompet anda. JANGAN HULUR KEPADANYA.
Lempar dompet anda jauh dari anda. Kemungkinan dia lebih tertarik kepada dompet dari anda dan dia akan pergi untuk mengambil dompet. LARI LINTANG PUKANG ZIG-ZAG KE ARAH LAIN! JANGAN LARI LURUS MACAM PERTANDINGAN 100M MUNGKIN PENCULIK ITU LEBIH KUAT DARI ANDA.
3. Jika anda dilemparkan ke dalam bonet kereta. Tendang bahagian belakang lampu kereta. Kalau sempit gunakan lengan dan siku untuk memecah anda keluar dari lubang dan mula melambai-lambai seperti orang kepada lalu lalang. Bahagian lampu belakang kereta adalah bahagian yang paling lemah. Pemandu (Penculik) tidak akan melihat anda, tapi orang lain akan melihat anda. Ini boleh menyelamatkan nyawa anda.
4. Selepas membeli belah, makan atau habis kerja, kaum wanita khususnya mempunyai tabiat untuk masuk ke dalam kereta dan mengira perbelanjaan yang telah digunakan atau menulis sesuatu senarai atau menyimpan resit pembelian. Lakukan di rumah anda.
JANGAN LAKUKAN PERBUATAN INI!
Penculik akan memerhati anda, dan ini adalah kesempatan yang sempurna baginya untuk memboleh ia masuk ke seat penumpang, meletakkan pistol ke kepala atau pisau di tenguk anda, dan memberi tahu anda ke mana harus pergi.
SEJURUS ANDA MASUK KE DALAM KERETA ANDA. KUNCI PINTU ANDA YANG ADA AUTOMATIC LOCK, JIKA TIDAK KUNCI SATU PERSATU MULAI PINTU ANDA DAN SEAT SISI ANDA DAN TERUS PANDU DARI TEMPAT LETAK KERETA.
Jika seseorang berada dalam kereta mengacu pistol ke kepala anda. JANGAN TERUS PANDU KERETA ANDA. JANGAN PANDU KERETA ANDA DAHULU. PAKAI “Seat Belt”.
Sebaliknya hidupkan enjin dan TERUS pecut dan langgar sesuatu halangan menyebabkan kereta anda rosak dari nyawa anda terancam. "Air Bag" anda akan menyelamatkan anda. begitu jugak “Seat Belt” yang anda pakai akan menyelamatkan anda.
Jika penculik itu di kerusi belakang mereka akan mendapat kecederaan teruk dibahagian muka dan kepala. Dan selepas kemalangan penculik akan segera keluar dan lari.
Lebih baik dari penculik memiliki anda atau anda bersama penculik di lokasi terpencil.
5. Apabila anda masuk ke dalam kereta anda di tempat parking.
a. Hati-hati dan lihat di sekeliling anda, lihat ke dalam kereta anda dahulu, di seat penumpang, lantai, dan di kerusi belakang.
b. Jika pintu masuk ke dalam kereta anda di sebelahan sebuah van besar, masuk ke dalam kereta anda daripada pintu penumpang. Beberapa pembunuh dan penculik selalu menyerang mangsa mereka dengan menarik anda ke dalam van semasa anda cuba masuk kedalam kereta.
c. Lihatlah kenderaan yang diparking disebelah kereta anda. Jika pemandu kenderaan di sisi kereta anda dan ada penumpang dan membuat anda was-was. Elak dari masuk kedalam kereta atau mendapatkan bantuan seseorang atau polis untuk berjalan kembali ke kereta anda.
Lebih baik selamat dan tidak menyesal nanti kena culik.
6. Gunakan lif untuk naik dan elak daripada menggunakan tangga. (Terutama yang tinggal di Kondo/Rumah pangsa) Tangga adalah tempat yang selalu berlakunya jenayah yang sempurna. Hal ini terutama pada waktu malam.
7. Jika penculik memiliki senjata dan anda tidak berada di bawah kekuasaannya, TERUS LARI ZIG-ZAG! Nyawa anda mungkin selamat.
8. Sebagai perempuan kita mempunyai sifat kasihan, kita selalu berusaha untuk menolong dan simpati. Hentikan Ini mungkin membuat anda diperkosa, atau dibunuh. Kadang-kadang penculik berwajah sedih dan tampan dan nampak baik, yang selalu menggunakan muka kesiannya dari wanita yang tidak curiga. Dia berjalan dengan bertongkat dan sering minta 'bantuan' untuk menumpang kenderaan. Jangan terlalu kasihan boleh menyebab anda di culik.
9. JANGAN BUKA PINTU RUMAH ANDA. Kalau orang yang tidak dikenali datang dan memberitahu sesuatu kes kemalangan atau kecemasan. Telefon kawan yang terdekat atau saudara mara untuk pengesahan. Jangan ikut orang yang tidak dikenali menaiki kereta mereka. Anda akan terus diculik dan dirogol.
Jika anda sayang isteri, saudara anda, anak perempuan ingat 9 langkah ini. Selalu berdoa kepadaNya dijauhkan musibah ini berlaku kepada ahli keluarga kita. Semuga dipelihara dan dilindunginya selalu dari perkara-perkara yang jahat dari syaitan yang bertopengkan manusia. Elok dihapuskan semua mereka ini dari hidup menyusahkan masyarakat.
KES CULIK DALAM MALAYSIA 1980 -2006Tempoh Jumlah kes kes dijatuh

No comments:

Post a Comment


Taubat sebelum terlambat.

Taubat sebelum terlambat.

Kami redha permergianmu...wahai khalifah kecil

Kami redha permergianmu...wahai khalifah kecil

Asma Allah