Allahumma 'anta-ssalam wa minka-ssalam Tabarakta Rabana Ya Dhal Jalalil Wal-'ikram, Rabbana Taqabbal Minna Innaka 'Anta-ssami^ul ^alim, Wa Tub ^Alayna innaka'Antat-Tawaubur-Rahim, Rabana 'Atina fid-Dunya Hassanah, wa fil-'Akhirati Hasanah, wa Qina ^Adhaban-Nar, Rabana Hab lana min 'azwajina wa dhuriyatina qurrata A^yunin waj^alna lilmuttaqina Imama, Wa subhana rabika Rabul-^izzati ^amma yasifoon, wa salamun ^alalmursaleen, wal-Hamdulillahi Rabil-^alameen.
Allahumma inni 'abduka, ibnu 'abdika, ibnu amatika, naasiyati biyadika, maadhin fiyya hukmuka, 'adhlun fiyya qadha'uka asaluka bi kulli ismin huwa laka, sammaita bihi nafsaka, aw an-zaltahu fi kitabika, aw'allamtahu ahadan min khalqika, awista'tharta bihi fi 'ilmil-ghaibi 'indaka, an taj'alal-Qur' ana Rabbi'a qalbi, wa nura sadri, wa jalaa'a huzni, wa dhahaba

Tuesday, July 06, 2010

luahan....


sumber dalam forum

Re: perampas

Sorry....kebanyakkan perempuan zaman sekrg mmg suka bercinta dgn suami org.Kdg2 sesetengah perempuan sanggup menyerahkan maruah diri demi hendak menunjukkan kasih sayang terhadap suami org yang baginya si isteri tidak pandai menjaga rumahtangga.Kononnya suami org lebih romantik dan caring...Sebenarnya pompuan zmn skrg sanggup menghancurkan hati kaum sejenisnya....Tidakkah dia terfikir jika terjd ke atas ibunya sendiri.Tp bagi sy tidak salah jika si suami itu mampu dr segi segala2nya....Yg sy tidak puas hati,ada sesetengah lelaki yg tak sedar diri yg makan minum dia pun si isteri tanggung apatah lagi perbelanjaan dapur ,bil2 dan anak-anak.....Adakah ini dipanggil suami yang bertanggungjwb? Kenapa arus mencari lagi perempuan lain sedangkan isteri seorg pun setakat cukup2 makan shj....Pikir2kanlah kaum lelaki....Si isteri sanggup berkorban ape shj jika si suami pandai juga menjaga ati si isteri...Hakikatnya siape arus dipersalahkan....

Re(2): perampas

betul tu lia. i sokong... isteri zaman skrg bukan mcm dulu...i pakai minyak wangi pagi ptg siang mlm....anak sorang je sbb suami x nak ramai2. i pun muda lagi baru 26. kereta 2 bijik kancil dgn perdana downpayment i bayar. i kawin dgn suami dia x de apa2. u fikir berapa ribu downpayment perdana v6. kerana sayangkan suami i turutkan. u bayangkan i jugak masih study lg. tapi apa suami nak i bagi...tapi org x tau. ingat suami i kaya. poket tebal. nak menempel kat suami i mcm parasit. i x faham perangai pompuan2 ni. i mmg bengang giler. nasib baik i waras lg. kalau i jahat dah lama i layan jer laki2 kat luar tu. tapi i x nak jadi isteri nusyuz. x cium bau syurga.

Re: perampas

suami sememangnya tak sedar diri dan sering lupa daratan..bila poket tebal sikit perasan semua betina gilakan dia..nak testmarket konon..betina pula pantang diajak, mudah tergoda dan pantang dibelanja ingatkan suami orang tu banyak duit..tak sedar duit beli beras pun is3 yang bayar..belum lagi duit susu..
i dah alami kisah hidup begini..sedih dan rasa diri lansung tak dihargai..segala pengorbanan untuk suami sia-sia aja..suami cakap i tak faham jiwa dan kerja suami..sanggup pukul canag satu kl nak cari is3 ke 2..list suami panjang..terasa sungguh hina..
kaum lelaki jangan pandai cakap aje bermadu ini indah dan ikut sunnah nabi..kenapa amalan rukum iman dan islam tak ikut sunnah nabi..cakap macam bagus aje..
betina pula kena ayat cair..tak sedar ke hidup macam roda..goda suami orang suami sendiri bakal kena goda..tunggu dan lihat..bukan minta..tapi allah ini adil..betina datal...

Meletakkan satu batu asas; Penceraian adalah kegagalan si Suami. itu salah. Selain dari kerana jodoh dah habis, kegagalan munkin salah satu pihak salah, tapi bukan lelaki sahaja. Perempuan pun ada gagalnya. Kembali pada tajuk asal, kenapa anak dara suka pada suami orang. selain dari kerana jodoh peretemuan di tangan allah swt. Kebanyakkan kerana desperated, dah tak ada jantan lain nak kat dia. Suami orang ni biasanya pandai memikat, baik hati, murah hati dan banyak lagi le alasannya, rujuk aje le pendapat Pak ngah atas tu!

Meletakkan satu batu asas; Penceraian adalah kegagalan si Suami. itu salah. Selain dari kerana jodoh dah habis, kegagalan munkin salah satu pihak salah, tapi bukan lelaki sahaja. Perempuan pun ada gagalnya. Kembali pada tajuk asal, kenapa anak dara suka pada suami orang. selain dari kerana jodoh peretemuan di tangan allah swt. Kebanyakkan kerana desperated, dah tak ada jantan lain nak kat dia. Suami orang ni biasanya pandai memikat, baik hati, murah hati dan banyak lagi le alasannya, rujuk aje le pendapat Pak ngah atas tu!

Sekadar membuat pembetulan..untuk pengetahuan, isteri zaman sekarang mana ada busuk2 bau cempedak masam mcm org zaman dulu2, sibuk kt dapur dan ramai anak..kebanyakannya berkerjaya dan bijak dlm penampilan diri serta mengurus rumahtangga..Jgn tuduh org perempuan sebegitu, mungkin yg anda kenal sebegitu jd anda membuat telahan sebegitu.. Dah namanya lelaki, mmg suka nak test market, maklumlah makin tua makin ramai yg minat, tambah2 jika poket tebal dan pemurah. Tambahan pula ada ramai anak dara yg suka dgn lelaki yg teguh dan pemurah.. tapi tak semua lelaki bersifat buaya, cuma segelintir shj, nasiblah isteri2 yg dpt suami begitu..

May 23, 2008 09:59 GMT+8,
paparockpop wrote :

Re(3)Bunga_terung: perampas

Saya berbangga dengan puan dengan perngorbanan yang puan berikan tapi saya akan lebih bangga andai pengorbanan itu di iringi dengan keikhlasan. Ikhlas yang sebenar ia lah perngorbanan yang tidak di ungkit ungkit bak kata Nabi saw, seperti seeor semut hitam atas batu hitam pada waktu malam. Sekiranya puan meredhakan suami berkahwin lagi akan membawa erti yang besar kerana kesenangan yang puan miliki dapat di kongsi oleh saorang wanita lain, tumpang berteduh. Soal suami yang waras dan siuman akan menyayangi puan akan mencintai dan menyayangi puan selamanya, kecuali suami puan tu gila sepere!

Re: Syok dgn suami Orang

nak chat dan nak kawan rasanya. tetapi ada baiknyer jangan berkawan kalau dah tau dia laki orang. Aku pun chat gak tetapi just kat skrin jer ler. habis situ habis ler. Tak der ler sampai nak call2 dan nak dating2 nie. Habis2 pun email jer. Pokoknya tepuk dada tanya diri sendiri, kalau kita jadi bini orang tu adakah kita juga merelakan suami kita ada kawan lain? Sebab tu aku dalam rumahtangga jujur tu penting. Aku kenal saper kawan2 dia dan dia gak tahu saper kawan2 aku dan al-hamdulillah kawan dia kawan aku dan kawan aku kawan dia dan pendek kata mereka adalah kawan kami.

JANGAN TERLEBIH SUDAH!!!...

Ehh ko ni ckp belik2 la..

isteri yg baik kena doa supaya suami kawin lagi. Sebab dia perempuan baik ler maka dia rela suami berbahagia ada isteri ramai, dak gitu lagyBug?

"Suami yg baik tidak sesekali menyakiti hati isterinya" - itu bukan ckp aku. Itu kata Rasulullah SAW.

baik atau tidak seorang suami, isetri mesti mentaati suami. Sakit hati adalah penyakiy syaitan. mana ada istilah sakit hati. isteri kene redha dengan apa yang Allah beri. kekadang suami kawin lagi kerana itu adalah ketentuan. so isteri yang baik kene banyak doa suapaya suami tak kawin lagi.

baikkah suami itu?

Sebaik-baik suami dan semulia-mulia lelaki, tidak akan sampai hati dan tidak tergamak menyakiti hati isteri.

Sebaik-baik wanita dan semulia-mulia isteri pula ialah mentaati suaminya.

So sesama la give and take.

Kalau dah deduanya org yg baik dan mulia, takde la slack dimana2 - insyaAllah bahagia ke akhir hayat dan diberkati Allah hidup mereka.

Wisdom rules.. yeahhh

betul ke kamu isteri yang baik

betul ke kamu isteri yang baik atau kamu memiliki isteri yang baik. Kalau nak tahu dia baik atau tidak cuba kamu kawin lagi satu atau tengok keadaan kamu bila suami kamu kawin lagi. kalau kamu melenting, marah, mengamuk, maki hamun orang, susahkan hidup suami dan isteri baru , atau segala perlakuan yang menyusahkan hidup suami, bermakna kamu bukan isteri atau perempuan yang baik. perempuan atau isteri yang baik akan sentiasa berfikiran positif dan sentiasa redha dengan ketentuan Allah. Isteri yang baik adalah isteri yang beriman. Tapi kalau asyik nak kondem je isteri muda atau kat sini asyik nak cakap perempuan muda, anak dara atau sesiapa saja suka rampas suami orang perempuan tu adalah ciri2 perempuan atau isteri yang tidak baik. sebab tu suami dia Allah bagi isteri lain. so fikir-fikirkan lah. dalam Al-Quran tak ada istilah rampas suami orang . Selagi suami mampu dan kalau dia nak kahwini wanita yang baik2 apa salahnya. go ahead

No comments:

Post a Comment


Taubat sebelum terlambat.

Taubat sebelum terlambat.

Kami redha permergianmu...wahai khalifah kecil

Kami redha permergianmu...wahai khalifah kecil

Asma Allah